TOEFL GELDI ve GECTI…

Sonunda  o gün geldi çattı girdim sınava şimdi size bazı tavsiyelerim olacak.

1)Genel olarak!

 http://www.ets.org/toefl/

sitesine girip, orada TOEFL storedan mutlaka sınav satın alın. Aynı sınav ortamında yapar gibi sınavınızı istediğiniz internet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayar üstünden yapabiliyorsunuz. Geçmiş yıllarda çıkan sınavlar pahalı diyorsanız mini testler var. Mini dediğime bakmayın içerisinde birçok reading ve listening parçalarını barındıran testler var! Bu site dışında başka hiçbir yerden ürün almayın veya indirmeyin!

2) Writing bölümü için inanılmaz bir döküman!

Aşağıdaki dökümanı ben bir siteden alıp toparladım ama sitenin ismini şuan hatırlamıyorum, yani ben hazırlamadım. ( Birşeyi bir yerden aldığımda altına veya üstüne nereden aldığımı yazmayı artık huy edinmeliyim. bir de öğrencilerime kızıyorum kaynak yazmadıklarında =  ( )

Şimdi efendim. Bu dökümanı iyice bir master edin. Sonra karşınıza çıkan writing sorularını durmadan bu kalıba göre yazarak praktis edin gerçekten çok daha organize olmuş başarılı essayler çıkıyor karşınıza.

ESSAYEXAMPLE

3) Speaking!

Çalışmayın efendim bu bölüme. Yok boşa zaman. Yok 15 saniye hazırlanma süresi yok bilmemne. Ya zaten eğer panikseniz ve de çok bir tecrübeniz yoksa konuşmayla ilgili olarak her halukarda çuvallıyorsunuz bu bölümde o yüzden çalışmayın. Siz diğer bölümlere yüklenin. Buradan gelecek iki üç fazla puanı diğer bölümlerden elde edersiniz!

4) Listening!

Bu bölüme ilk maddede refere ettiğim siteden çalışın, çalışın, çalışın!

5) Reading!

Çoğunlukla pek kimsenin söylemediği bir ayrıntıyı açıklayayım arkadaşlar. Şimdi bu sivri TOEFL yaparlar reading bölümünü iki ayrı çeşit hazırlamışlar. Birisi 60 dk. diğeri 100 dakika. Ben ilk girdiğimde 100 dakikalığa denk geldim. Ulan çözüyorum çözüyorum bitmiyor, çözüyorum yine bitmiyor. Yasak olmasa kalkıp adama sorucam, benim sınav bozuk mu diye? Yanımdaki başladı listening’ e kulaklıklar da dankdik onun dinlediği ses bana geliyor. Kabus gibiydi ama sonra hemen derin bir nefes aldım, konsatre oldum bitirdim ama yuh oldum yani yuh! Neyse şimdi ben bunu morel bozmak için söylemiyorum ama hazırlıklı olun işte, uzuuuuuun bir reading bölümü de çıkabilir şansınıza! İkincisinde reading kısaydı bakalım sonuç ne olacak tabii bilmiyorum?

6) Bak bu en önemlisi!

Sınav 4 saat sürüyor. İnsanın beyni tabiki şeker, şeker, şeker diye bağırıyor. O yüzden ne yapıyoruz? TOEFL günlerini serbest şeker yeme günleri ilan ediyoruz! Yanınızda mutlaka çikolata, şeker vb. bulunsun arada muhakkak ihitiyaç oluyor. ( Ben sınavdan sonra da yemeye devam ettim ancak kendime geldim valla =  )

 

Leave a comment

Filed under GENEL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s