Yemege Ara Veren Cocuk!

Basima gelmez saniyordum!
5,6 aylikdan beri yedigime sulanan, ilk kati gidayla tanisdiginda 8 aylik olup kasigi tutup verdiklerimi hupleten bebemin istahi hic kapanmaz saniyordum ama yanlis sanmisim efenim!

Uzuldugumu saniyorsaniz yaniliyorsunuz. Hep bugunu beklemistim dermissim:) Yok o kadar da umursamaz degilim ama cok kafaya takmiyorum…

Gelelim tum gun agzina birsey koymak istemeyen cocugunuzla basetmek icin ufak tefek stratejiler;

1. Form degisikligi:
Peynirini hep kup kup kesip mi onune koyuyorsunuz, bu sefer uzun uzun kesin. Hep ayni sekil makarnaya mi dayiyorsunuz onune bu sefer kelebek makarna koyun. Yumurtasini yumurtaliga koyup icinden kasikla hemesine firsat verin.

2. Smoothieler:
Ozellikle dis doneminde cignemeyi reddediyorlar sanirim, e bizde yemek istediklerini cignenmeyecek bir hale getiririz o zaman.

Ornek:
Blueberry
Portakal-Mandelina
Ispanak
Flaxseed, chaiseed
Sut/Yogurt/Almond milk
Bal/Pekmez

Yukaridaki malzemeleri istediginiz yogunlukda koyup cekin efendim ve bebenize kamis ile teklif edin. Hafif soguk olursa dislerine de iyi gelecektir…

3. Farkli catal-bicak-tabak takimi kullanmak. Kendisine ozel bir takimi varsa bir sure onlari kaldirin ve sizin takimlarinizi verin…

4. Biz ne kadar az effor sarfederek yemek yaparsak onlar o kadar cok yiyor. Ozellikle bu donemlerde bebeniz icin dolma sarmayiniz, portakalli ordek olaylarina falan girmeyiniz. Haslayin brokoliyi koyun onune emsin, isirsin mindar etsin. Yememis olmasinin verdigi stresin ustune bir de emeginizin bosa gitmesi eklenmesin…

5. Kuru meyvelerin ve kabuklu yemislerin kalori ve vitamin degerlerini hatirlayalim. Baktiniz kahvaltiyi reddediyor. Verin eline bir hurma yesin, inanin yetecektir, yanina biraz da ceviz. He daim ulasabilecegi bir yere kuru uzum, kayisi, ceviz-badem birakin gelip gidip atistirsin…

6. Bol sivi almasini saglayin. Devamli su teklif edin. Dusunulenin aksine su istahini kapatmayacak, bir sonraki ogune acikmasini saglayacaktir.

7. Yemeklerini normale gore daha kucuk tabaklara koyabilirsiniz boylece az yemis olsa da geride kalan daha az yemek goreceginiz icin daha az uzulebilirsiniz!

Bunlar tabiki gecici cozumler ama zaten bu donemleri de gecici. Boyle bakmak lazim diye dusunuyorum ben… Herkese bol sabir diliyorum…

2 Comments

Filed under GENEL

2 responses to “Yemege Ara Veren Cocuk!

  1. mualla

    okurken ne kadar biliçli tatlişko bir ablam var diye geçirdim içimden.
    ada ya su teklif etmeyi çok özledim:(
    annemden önce yorum yazmabilmek için hızlı yazıyorum şuan yarışıyoz

  2. Yasminanane

    Masallah kucuk kizima..hic imla hatasi yok!!!benim minigime nasil ornek teyze olacaksin bak..gider tamamen ing ogrenir konusur oralarda sonra..Ins acilmistir istahi kuzumun..aferin uzulmemeye devam et Gulum tekrar olursa

Leave a Reply

